audyt seo Kraków, audyt strony internetowej
Tematyka stron internetowych Usługi

Audyt SEO wykaże problemy Twojej strony internetowej

Według internetowego wydania Słownika Języka Polskiego PWN audyt oznacza sprawdzenie przedsiębiorstwa, firmy bądź spółki pod kątem licznych aspektów, np. finansowych i organizacyjnych, jak również analizę perspektyw przyszłego rozwoju. Co, mając na uwadze powyższe, oznacza zatem audyt SEO? Jest to dogłębna analiza strony www, sprawdzająca przeróżne jej aspekty, jak metadane, hierarchię nagłówków, kod strony, szybkość wczytywania się witryny i wiele innych elementów. Poza samym wykazaniem nieprawidłowości i błędów, w rzetelnym audycie SEO muszą być zamieszczone też wytyczne odnośnie rozwiązania wykrytych problemów.

Audyt SEO bada stronę www pod kątem treści na stronie, zgodności ze standardami W3C, użyteczności, a także poprawności kodu. Prócz tego sprawdzane jest też, czy strona jest przyjazna dla wyszukiwarek internetowych. Krótko mówiąc, audyt SEO zleca się agencji, żeby wykryła ona wszystkie nieprawidłowości na stronie oraz – co najistotniejsze – zaproponowała działania, które umożliwią ich naprawę.

Audyt SEO – wiele błędów zdoła dostrzec jedynie człowiek

Online można znaleźć wiele narzędzi i stron, przy użyciu których można natychmiast i za darmo wykonać audyt SEO witryny. Plusy tej opcji? Cena i szybkość. Wady? Całe mnóstwo. Dema bądź też darmowe narzędzia z niewielką paletą funkcji, nie są idealne. Jeśli już wykażą jakieś nieprawidłowości na stronie, to prawdopodobnie nie wszystkie. Sporo problemów (między innymi w kodzie) spostrzec można tylko w trakcie analizy wykonanej nie przez oprogramowanie, a przez specjalistę w danej dziedzinie.

Na płatny audyt SEO wykonywany przez agencję należy poczekać na ogół od tygodnia do mniej więcej miesiąca. Czas na przekazanie analizy powinien zostać wyznaczony w umowie zawartej z firmą, która podjęła się jego przeprowadzenia. Audyt płatny umożliwia wykrycie wszelkich kluczowych problemów obecnych w witrynie. Jeśli strona została postawiona na otwartym szablonie bądź na platformie pokroju Shoper czy Magento, to elementów do poprawy może być sporo. Kiedy strona wolno się ładuje i ma wręcz zerową widoczność na istotne dla klienta słowa kluczowe, to też są to oznaki, że zlecenie zewnętrznej firmie SEO audytu jest świetnym pomysłem.

SEO audyt – co pokaże, jeśli będzie przeprowadzony uważnie

Rzetelnie przeprowadzony audyt SEO może odkryć liczne wady strony, w szczególności:

  • brak lub niewłaściwa integracja z narzędziami Google (np. Google Search Console),
  • powody słabej widoczności strony na słowa kluczowe,
  • faktyczna liczba zaindeksowanych podstron,
  • problemy z dostępnością witryny dla robotów,
  • jakość kodu strony,
  • nieprawidłowości w hierarchii nagłówków,
  • słaba jakość zawartości strony,
  • brak tłumaczeń wersji językowych strony,
  • brak tytułów i opisów meta,
  • błędy w wersji mobilnej strony, takie jak zbyt wolne ładowanie się jakiś elementów,
  • brak bądź nieuzupełniona wizytówka Google Moja Firma,
  • powolne wczytywanie się strony w wersji na komputer oraz na urządzenia mobilne

.

Nasze dane kontaktowe:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]