Promocja i reklama

Usługi SEO – kto wypromuje stronę w sieci?

Kliknij tu, jeżeli szukasz więcej informacji o SEO.

Przedsiębiorstwa oraz administratorzy witryn internetowych, którzy pragną, żeby wyświetlać się na wysokich pozycjach w organicznych wynikach wyszukiwania, są w stanie to uzyskać na co najmniej trzy sposoby. Pierwszy, którego nie zalecamy, to podjęcie starań na własną rękę. Nie mając rozeznania w tematyce SEO i nie monitorując na bieżąco informacji o modyfikacjach w algorytmie Google, trudno działać rzetelnie i – kluczowe – skutecznie. Drugi sposób to zatrudnienie na etat specjalisty SEO, aczkolwiek nie każde przedsiębiorstwo się na to decyduje z uwagi na budżet. Trzeci sposób to zatrudnienie agencji SEO. Budżet przeznaczony na zadania agencji SEO można dopasować do możliwości finansowych zleceniodawcy. Atutem kooperacji z agencją SEO jest to, że nie licząc speców od SEO w pracują tam też eksperci od grafiki, kampanii Google Ads, copywritingu czy programowania służący rzeczową pomocą w tych obszarach.

Po czym rozpoznać doświadczoną agencję SEO

Polskich agencji SEO jest co niemiara. Co wziąć pod uwagę podczas doboru podmiotu, która wywinduje w górę naszą widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania? Rekomendujemy postawić na firmę, która funkcjonuje na rynku od kilku lat. Liczba firm SEO, a także tych reklamowych czy kreatywnych, co roku wzrasta, co nie zawsze zapewnia odpowiednią jakość usług. Współpracując z agencją, która funkcjonuje od około dziesięciu lat, można mieć zaufanie, iż dysponuje ona ogromnym doświadczeniem i może bez trudu pochwalić się interesującym portfolio swoich uprzednich klientów. Agencje SEO często na swoich stronach posiadają sekcję z wykazem tzw. „kejsów”. Przed podpisaniem umowy powinno się przeanalizować opisy takich przypadków, by samemu sprawdzić, jakich efektów można się spodziewać po danej agencji, jak również to dla jakich branż pracowała oraz z jakimi trudnościami się mierzyła. Najlepsza agencja SEO to taka, której działania są transparentne: zawiadamia o harmonogramie prac na nadchodzące miesiące, jak również przekazuje raporty ze zrealizowanych działań i ich następstwa.

Kolejna licząca się kwestia to spersonalizowana oferta i dopasowanie strategii prac do potrzeb działalności, którą prowadzi zleceniodawca agencji. Jeśli agencja SEO na zapytanie ofertowe reaguje w parę minut, a oferta sprawia wrażenie sztampowego szablonu, powinien to być znak alarmowy. Po wysłaniu zapytania pracownik dobrej agencji SEO kontaktuje się z potencjalnym klientem, by dopytać o pomocnicze informacje o firmie, konieczne do zaprezentowania dla niej wszechstronnej oferty. To dane, których nie da się wyszperać samodzielnie w internecie, jak np. informacja o realizowanych do tej pory działaniach SEO czy o ważnych dla klienta usługach albo towarach, które chciałby wypromować.

Rozliczenie za wyniki – czy to poprawny model rozliczenia z firmą SEO?

Nieufnie warto potraktować agencje SEO, które proponują umowę z zapłatą za wypracowany wynik. W takim systemie rozliczenie odbywa się wtedy, kiedy frazy kluczowe zdobędą wynegocjowane w umowie pozycje w wynikach wyszukiwania (np. wejdą do pierwszej strony wyników czy też do Top5). To w dalszym ciągu często proponowany sposób rozliczeń, jednak wiąże się ze sporym niebezpieczeństwem – można wszak uzyskać szybkie rezultaty łamiąc reguły określone przez Google. Systematycznie aktualizowany algorytm dodatkowo nie ułatwia spełnienia obietnic składnych klientowi, w związku z tym sumienna agencja SEO nigdy nie gwarantuje osiągnięcia konkretnych wyników. Co do ceny za działania agencji SEO, to sporadycznie jest ona stała – na ogół w pierwszych miesiącach po podpisaniu umowy potrzebne jest zaangażowanie pokaźniejszego budżetu, by wykonać skrupulatny audyt SEO, a potem wykonywać wszelkie wymienione w nim sugestie. W późniejszym okresie współpracy, jak strona klienta jest już zoptymalizowana, wydatki na działania są znacznie mniejsze.

Nasze dane kontaktowe:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]